Written by David Farell

La Fundació Burriac critica l’exhibició d’un ciclista als murs del Castell de Burriac

La polèmica va saltar el dia 2 de febrer quan Youtube va difondre el video d’un conegut rider al castell de Burriac. Aquest vídeo estava rebent nombroses visites i la “gota que va fer vessar el got” va ser quan TV3 ho va treure com a ‘esport espectacular’ al Telenotícies migdia del dia 3.

De seguida la Fundació Burriac va fer un escrit d’opinió a Facebook i va denunciar el cas a l’Ajuntament de Cabrera de Mar, per si de l’actuació se’n desprenien responsabilitats.

Tal i com hem declarat a La Vanguardia i als mitjans, la Fundació Burriac desaprova aquesta actuació perquè hi veu el risc o perill de que algunes estructures del monument -declarat Bé Cultural d’Interes Nacional- puguin quedar afectades, i de que l’exemple s’entengui i aconsegueixi imitadors.

El cas ha arribat a la Direcció General de Patrimoni (Generalitat), al Parc Serralada Litoral i a l’Ajuntament de Cabrera de Mar.

May be an image of bicicleta i a l'exterior

FACEBOOk: “La FUNDACIÓ BURRIAC vol denunciar les activitats “esportives” que tenen lloc al Castell de Burriac i que malmeten el monument. Estan apareixent un seguit de videos a Youtube on es veuen bicifunambulistes fent recorreguts en els murs del castell. Això és inadmissible. Volem recordar que el castell és un Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN) i que aquesta mena d’activitats amenacen la conservació del monument i encareixen el seu manteniment públic, despesa que recau sobre l’Ajuntament de Cabrera de Mar. S’imposa la necessitat d’un major control de visitans per evitar que el deteriorament passi a majors. Alerta amb els motoristes, bikers o persones que es dediquen a llençar pedres rebentant la cisterna. Posem-hi remei. Reclamem una major vigilància i la imposició de sancions davant de qualsevol infracció. Ja n’hi ha prou de pagar les bretolades entre tots”.

Your email address will not be published. Required fields are marked *